Wśród laureatów znalazła się Arena Gliwice, która została uznany najlepszym obiektem sportowym kraju. Znalazła się w zacnym gronie m.in. z Robertem Lewandowskim czy TAURON Speedway Euro Championship. Wydarzenie odbywało się pod honorowym patronatem Ministerstwa Sportu.
– Dla nas to szczególnie ważne wyróżnienie, bo jesteśmy obiektem funkcjonującym dopiero dwa lata. Cieszymy się, że dzięki pracy całego, świetnego zespołu Areny Gliwice zaznaczyliśmy już swoją obecność na mapie ważnych obiektów sportowych Polski – oceniał podczas gali Paweł Chomentowski, członek zarządu Areny Gliwice.
Laury zostały wręczone na szesnastej już Gali Sportu i Biznesu, która zwieńczyła dwudniowe Forum SPORTBIZ, czyli największe wydarzenie integrujące branżę sportową w Polsce, odbywające się w Centrum Olimpijskim PKOl.
Wszyscy wyróżnieni otrzymali Statuetki DEMES – Nagrody Biznesu Sportowego, honorujące najlepsze projekty i organizacje w marketingu sportowym i sponsoringu. Ponownie doceniony został Robert Lewandowski, który swoimi działaniami marketingowymi i wizerunkowymi jest już globalną gwiazdą, zaś za dynamiczny rozwój i profesjonalizację nagrodę w kategorii Organizacja Sportowa Nagrodę Biznesu Sportowego otrzymała PGNiG Superliga. Sponsorem Sportu został Totalizator Sportowy, którego działania od lat wpływają nie tylko na rozwój sportu, ale także promują aktywność fizyczną wśród Polaków.
Najlepszą Kampanię Marketingową w 2019 roku zrealizował Polski Komitet Olimpijski, a swoje statuetki odebrali również m.in. TAURON Speedway Euro Championship, Polski Związek Tenisowy, Enea wraz z Polskim Związkiem Towarzystw Wioślarskich, Legia Warszawa, Ekstraklasa Games czy Miasto Toruń. Symbolem nowych czasów w zakresie marketingu i promocji sportu stała się nagroda w kategorii Social Media dla PKO Banku Polskiego za projekt Grajmy Razem czy zwycięstwo duetu Łukasz Wiśnowski i Jakub Polkowski w kategorii Medialista. Wydarzeniem, które w 2019 roku przyniosło kibicom najwięcej emocji okazał się powrót Roberta Kubicy do F1.
– Przed nami kolejne wyzwania organizacyjne, na które jesteśmy przygotowani i zdeterminowani, by kontynuować dobrą passę Areny Gliwice. Zarówno jeśli chodzi o imprezy sportowe, jak i muzyczne, rodzinne, a także społeczne, które są ważnym elementem naszej działalności – dodał Chomentowski.
Lista zwycięzców:
· Aktywne Społeczeństwo – Fundacja Orły Sportu – „Seniorzy na Orlikach”
· Organizacja Sportowa – PGNiG Superliga
· Medialista – Kuba Polkowski, Łukasz Wiśniowski
· Obiekt sportowy – Arena Gliwice
· Social Media – PKO Bank Polski Grajmy Razem
· Kampania Marketingowa – Polski Komitet Olimpijski „Wiele dróg, jeden cel”
· Event Marketing – TAURON Speedway Euro Championship
· Video Sportowe – Zmieniamy życie poprzez sport: adidas x Legia Junior Amp Football
· Sportowy Wizerunek – Robert Lewandowski
· Kategoria Specjalna SuperDEMES – Enea x Polski Związek Towarzystw Wioślarskich
· Sponsor Sportu – Totalizator Sportowy LOTTO
· Polski Związek Sportowy – Polski Związek Tenisowy
· Miasto Sportu – Toruń
· E-sport – Ekstraklasa Games
· Sportowe Emocje – Powrót Roberta Kubicy do Formuły 1
Partnerzy Forum Sportu i Biznesu SPORTBIZ:
Partnerzy Strategiczni – Grupa LOTOS S.A., Totalizator Sportowy
Partner Główny – ENEA S.A.
Partnerzy – Poczta Polska, Joma, Akademia Zarządzania Sportem, Signify, Sportowy Wojownik, ACT Global, Związek Firm PR